IT čajovňa

Školský rok 2020/2021

Žiaci gymnázia sa aj v tomto školskom roku môžu zúčastňovať popularizačných akcií v rámci zapojenia našej školy do projektu IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie.

 

Aktuálne pozvánky:

 

IT čajovňa 16. 4. 2021 v čase 14:00 – 16:00 na tému „Programovanie mobilných aplikácii v App Inventore“

  • V tejto IT čajovni si ukážeme programovanie mobilných aplikácii v App Inventore – vytvoríme si 1-2 aplikácie. IT čajovňa je vhodná pre žiakov, ktorí ešte nepracovali v App Inventore.
  • Pre žiakov SŠ
  • Lektor: Patrik Voštinár, vyučuje na katedre informatiky Fakulty prírodných vied Univerzity Mateja Bella v Banskej Bystrici. Dlhodobo sa venuje práci s mládežou a popularizácii.
  • Prihlasovanie žiakov na: https://dotazniky.itakademia.sk/

 

Archív:

Školský rok 2020/2021

 

IT čajovňa 23.3.2021 v čase 13:30 – 15:30 na tému „Základné princípy OS Linux a programovanie v shelli“

  • V tejto IT čajovni si povieme niečo o princípoch operačných systémov (konkrétne operačného systému Linux). V praktickej časti si povieme o programovaní v shelli a o tom, prečo je takýto typ programovania v Unixových systémoch taký dôležitý.
  • Pre žiakov SŠ
  • Lektor: Michal Vagač, vyučuje na katedre informatiky Fakulty prírodných vied Univerzity Mateja Bella v Banskej Bystrici.
  • Prihlasovanie: https://dotazniky.itakademia.sk/

 

IT čajovňa 22.3.2021 alebo 25.3.2021 16:00-18:00 na tému „Kritické myslenie v praxi: Ako sa vyznať v informačnom chaose? „

Žiaci sa dozvedia ako identifikovať v záplave informácií tú nedôveryhodnú? Prečo sa nášmu mozgu a jeho rýchlym úsudkom nedá vždy veriť? Kritické myslenie bolo podľa Svetového ekonomického fóra 2. najžiadanejšou mäkkou zručnosťou na pracovnom trhu v roku 2020. Jeho dôležitosť do budúcnosti len porastie, a to nielen v práci. Na workshope si vyskúšajú, ako nám vie kritické myslenie pomôcť orientovať sa v informačnom chaose na internete. Dozvedia sa, prečo je dokázať príčinu udalostí ťažšie, než sa zdá, alebo čo má spoločné ruský cár a bociany v Nemecku.

Sprevádzať Vás bude lektorka Miroslava Kuľková – je Google Certified Trénerkou pre oblasť Critical Thinking and Media Literacy. Získala doktorát na Univerzite Karlovej, kde v súčasnosti pôsobí ako výskumníčka. Bola členkou medzinárodných výskumných projektov, prednášala na univerzitách a konferenciách v zahraničí a na konte má tiež niekoľko medzinárodných odborných publikácii. Miera rozšírenia dezinformácii v spoločnosti ju natoľko znepokojovala, že vytvorila workshopy kritického myslenia, ktoré v spolupráci s košickým coworkom Starportom začala streamovať do košických stredných škôl. V súčasnosti spolupracuje s LeanIN Slovakia a IT Akadémiou, kde učí ženy a študentov ako pracovať s informáciami.

Prihlasovanie – https://dotazniky.itakademia.sk/ (prihlasovacie údaje na webinár budú zaslané len prihláseným žiakom na emailovú adresu, ktorú uvedú do prihlášky).

plagát vo formáte pdf: Kritické myslenie_032021

 

IT čajovňa  19.3.2021 v čase 13:00-14:30 pre stredné školy – Herným vývojárom za 90 minút 

Prihlasovanie: https://dotazniky.itakademia.sk/

it čajovňa

IT čajovňa 16.3.2021 v čase 14:00-16:00 na tému Programovanie mikrokontroléra Arduino – pokračovanie

 

IT čajovňa 15.3.2021 v čase 14:00-16:00 na tému Programovanie 2D hier v prostredí MakeCode Arcade 2 – pokračovanie – nové hry

 

IT čajovňa 12.3.2021 v čase 14:00-16:00 na tému Programovanie mikrokontroléra Arduino – základy

 

IT čajovňa  8.3.2021 o 16:00 pre stredné školy – Mars 2020: Perseverance – od nápadu až po pristátie na červenej planéte a ešte ďalej

Prihlasovanie: https://dotazniky.itakademia.sk/

it čajovňa

 

IT čajovňa 12.2.2021 v čase 13:00-14:30 – Herným vývojárom za 90 minút 

Obsah: Počítačové hry sa radi hráme, pretože pri nich vieme relaxovať, ale rovnako tak zažívať rozličné neuveriteľné dobrodružstvá s našimi avatarmi. Vieme pri nich tráviť hodiny a hodiny času a máme problém sa od nich odtrhnúť a vrátiť späť do reality. Napadlo vás však, čo asi obnáša vytvoriť takú počítačovú hru? A napadlo vás vytvoriť si vlastnú hru? A čo ak by som na vlastnú počítačovú hru zbalil spolužiačku/spolužiaka? A čo ak sa to dá zvládnuť za 90 min? Hmm… tak poďme na to!

O Lektorovi (Miroslav Biňas): Neúspešný herný vývojár, ktorý síce začal množstvo herných projektov, ale do úspešného konca nedoviedol ani jeden. Zato však motivuje iných, aby sa vyhli jeho chybám a užili si tvorbu vlastných hier v jazyku Python s knižnicou Pygame Zero. Stále však verí, že z neho nakoniec herný vývojár bude. Vyzerá to však skôr na to, že z neho bude tak akurát Batman.

Prihlasovanie: https://dotazniky.itakademia.sk/index.php/488416?lang=sk&encode=.

 

IT čajovňa 27.1.2021 – Vykašli sa na predsudky

IT čajovňa

IT čajovňa 21.12.2020 – Chcem do IT, ako na to a bude ma to vôbec baviť?

plagát IT čajovňa

IT čajovňa 16.12.2020 – „IamRemarkable“ https://gym.gkmke.sk/2020/12/iamremarkable/

plagát it čajovňa

IT čajovňa 09.12.2020 – Ak raz, potom navždy

plagát it čajovňa

IT čajovňa 3.12.2020 – Moja digitálna stopa https://gym.gkmke.sk/2020/12/moja-digitalna-stopa/

plagát it čajovňa

IT čajovňa 19.10.2020 – Základy UX  https://gym.gkmke.sk/2020/10/zaklady-ux/

foto – zdroj: https://www.facebook.com/itakademia.sk/

 

Školský rok 2019/2020

IT čajovňa 4.6.2020 – Cybersecurity v kocke https://gym.gkmke.sk/2020/06/cybersecurity-v-kocke/

IT čajovňa 13.5.2020 – Nájdi povolanie svojich snov v technológiách https://gym.gkmke.sk/2020/05/najdi-povolanie-svojich-snov-v-technologiach/

 

Školský rok 2018/2019

IT čajovňa 12.2.2019 – Ľudský mozog v počítači – Realita alebo sci-fi? https://gym.gkmke.sk/2019/02/it-cajovna-alebo-ludsky-mozog-v-pc/